.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازار سکه ؛ صعودی یا نزولی؟

روند مبادلات بازار آتی سکه دیروز در حالی دنبال شد که برای بازارها قیمت‌ها پس از یک دوره افزایش با کاهش محسوسی پیگیری شد. براساس گفته معامله‌گران، در شرایطی وضعیت کنونی می‌تواند متغیر باشد که دیگر پارامترهای موجود همچنان ثابت باقی بماند. البته دلایل متعددی در خصوص افزایش قیمت‌ها به میان آمده که از آن جمله می‌توان به عوامل برونزای سیاسی و افزایش سطح تقاضا برای ارز اشاره كرد.
 
براساس گفته بسیاری تحلیلگران این وضعیت ادامه خواهد یافت و چه بسا تا زمانی که نگرانی‌ها در خصوص پارامترهای غیر اقتصادی ادامه پیدا نکند و دولت درباره کاهش محسوس قیمت ارز تصمیمات جدی اتخاذ نکند، تحرکات مثبت ادامه خواهد داشت.
البته رونق بازار سهام نیز موجب شده افت و خیزها در بازار ارز و سکه ادامه پیدا کند و چه بسا همه این تغییرات در روزهای آینده باز هم شرایط جدیدی را ترسیم کند. مطلعان بر این باورند همین نگرش می‌تواند در صورت تردید در ثبات شرایط اقتصادی و سیاسی و انتشار اخبار منفی و تاثیر‌گذار به افزایش قیمت‌ها و تداوم هیجان خرید منجر شود. عوامل را در دو قالب عوامل سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی می‌توان جمع‌بندی نمود:

وضعیت نرخ برابری دلار در برابر یورو و تاثیر بر نرخ جهانی کالاهای اساسی، انرژی و بازار طلا در اقتصاد بین‌الملل و سپس تحولات سیاسی اعم از تحرکات و موضع‌گیری‌‌های سیاسی جناح‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، موضع‌گیری‌های متقابل طرف‌های درگیر در ماجرای هسته‌ای صلح آمیز کشور، موضوع مذاکرات دوجانبه با آمریکا، تغییرات در دامنه محدودیت‌های اقتصادی کشور و تحولات سیاسی در منطقه بالاخص کشورهای عربی و عوامل دیگر از دلایلی است که روی روند بازارها تاثیرگذار است.

تغییرات قیمت‌ها به تناسب حساسیت‌های فضای اقتصادی کشور و اظهار نظرهای مسوولان اقتصادی و سیاسی کشور دنبال می‌شود و کنترل دائم موارد نام برده را برای سرمایه‌گذاران ناگزير می‌سازد. در هر حال براساس گفته تحلیلگران در شرایط کنونی بهتر است سرمايه‌گذاران تمام اخبار رسمی و غیر رسمی را پیگیری و به تناسب این اخبار تصمیمات جدی بگیرند.
با همه این تفاسیر، براساس تازه‌ترین اطلاعیه بورس کالای ایران، وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر از روز شنبه نهم دی ماه جاری پس از اتمام روز معاملاتی وجه تضمین اولیه مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین می‌شود.

بر همین اساس وجه تضمین مورد نیاز برای هر قرارداد معادل با وجه تضمین اولیه به‌علاوه وجوه تضمین اضافی باقی مانده، برابر با مبلغ 67 میلیون ریال خواهد بود. مبلغ کارمزد خرید و فروش قراردادهای آتی 3 هزار تومان بدون تغییر از مشتریان توسط بورس کالا، کارگزاری و سازمان بورس اوراق بهادار دریافت می‌شود.

در مجموع روند دادوستدها دیروز قیمت‌ها در حالی صبح افزایشی بود که مبادلات عصر کاهشی شد؛ سکه سررسید دی‌ماه با افزایش 82/1 درصدی در مبادلات صبح و کاهش 77/2 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 346 هزار تومان تا یک میلیون و 410 هزار تومان، سررسید بهمن ماه با افزایش 27/2 درصدی در مبادلات صبح و کاهش 02/3 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 432 هزار تومان تا یک میلیون و510 هزار تومان، سررسید اسفندماه با افزایش 92/1 درصدی در مبادلات صبح و کاهش 31/1 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 516 هزار تومان تا یک میلیون و 598 هزار تومان قرار گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.245 seconds.